.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شرایط منحصر بفرد ایران در حوزه کشاورزی

معاون وزیر کشاورزی استان آستاراخان روسیه خواستار احداث گلخانه در این استان از سوی فعالان گل و گیاه مازندران شد.

ویکتور الکساندر ویچر شیلیاخوف در نشست هیئت اقتصادی دولتی استان آستاراخان روسیه با مدیران و فعالان اقتصادی مازندران با اشاره به اینکه از توانمندی های گل و گیاه استان بازدید کرده ایم، اظهار داشت: مازندران پیشرفتهای بسیار زیادی در خصوص تولید و پرورش گل و گیاه داشته است و آستاراخان نیازمند این دستاوردهاست.

وی با بیان اینکه مازندران پتانسیلهای زیادی در بخش کشاورزی دارد و اقدامات مثبتی در این زمینه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: آستاراخان با توجه به پتانسیلهای بخش کشاورزی موجود در آن به عنوان باغچه روسیه معروف است و سالانه یک میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می کند.

شياخوف با اشاره به اينكه 10 هزار هكتار از اراضي كشاورزي آستاراخان از آبياري قطره‌اي بهره‌مند هستند، ابراز داشت: ما تجربه زيادي در اين زمينه داريم كه مي‌توانيم در مقابل طرف ايراني خود قرار دهيم.

معاون وزیر کشاورزی استان آستاراخان روسیه هندوانه را معروف ترین محصول کشاورزی این استان اعلام کرد و یادآور شد: حدود 20 نوع محصول کشاورزی از جمله برنج و انواع میوه جات در این استان تولید می شود.

وی میزان رشد تولید میوه در سالهای گذشته در این استان را 20 درصد اعلام کرد و افزود: در حوزه شیلات و مرغداری فعالیتهای گسترده ای در این استان صورت گرفته و دو میلیون واحد دامپروری در آستاراخان فعالیت دارند.

شیلیاخوف با اشاره به اینکه علاوه بر مازندران از پتانسیلهای اقتصادی کشاورزی استانهای آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان نیز بازدید کرده ایم، گفت: ایران در حوزه کشاورزی شرایط منحصر به فردی دارد و به خصوص مازندران در تولید مرکبات، خشکبار و آبمیوه توانمندی هایی دارد.

وی عنوان کرد: اشتراکات بین دو استان مازندران و آستاراخان روسیه شرایط خوبی را برای همکاری بین دو استان به وجود آورده است.

گروه دولتی اقتصادی آستاراخان روسیه قرار است ضمن بازدید از کارخانجات روغن نباتی کشت و صنعت شمال و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در کارگروه صنعت و معدن مازندران در اتاق بازرگانی شرکت کنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.